Levegőszennyezés – mérő beüzemelése, játék az éghajlatvédelemért és az élet hulladék nélkül – ez volt a 2022-es Fenntarthatósági Témahét a Bláthyban!
Április 25-én a Levegő Munkacsoporttól a Mérj velünk! 2.0 programban pályáztunk iskolai levegőminőség-mérő készülékre, mely alkalmas arra, hogy országos rendszerbe továbbítsunk adatokat az iskola környékének levegőminőségéről (a szálló por mennyiségről és összetételéről). A műszer helye iskolánk egyik ablakában van.
Működő eszközökünk elérhetők: https://sensor.community/en/ , https://opensensemap.org/Eszközünk a térképen
A témahét 2. napján a Magyar Természetvédők Szövetsége szervezésében Lengyel István projektvezető tartott éghajlatvédelemmel kapcsolatos interaktív, szemléletformáló foglalkozást a 11. B osztály részvételével. A játékos foglalkozás a diákok mindennapjain keresztül mutatta be az éghajlatváltozás témakörét, kihívásait és praktikus tanácsokat adott a környezettudatosabb mindennapok megvalósítására iskolán belül és kívül. Egy közösen kitöltött kvíz után egy környezettudatos napunkat terveztük meg. A foglalkozás 3. részében szituációs feladatot oldottunk vita módszerével, ahol a diákoknak különböző szerepekbe kellett beleélniük magukat és környezettudatos döntést hozni a „parkolni akaró autósok” kontra „nehogy már kivágjuk a fákat” konfliktusban. Nagyon érdekes foglalkozáson vettünk részt, remekül éreztük magunkat ebben a 90 percben, sokat tanultunk!
A Fenntarthatósági Témahét 3. napján „Zero Waste” műhelyt csináltunk a 10. D és 11. E vállalkozó szellemű diákjaival, akik saját ötleteikkel, kreatívitásukkal járultak hozzá ahhoz, hogy sikeres legyen ez a kezdeményezés. A műhely különböző sarkai egy-egy témát jártak körül a fenntarthatóság, a hulladékmentes élet és az egyéni felelősség szempontjából. Kiemelt témánk volt a divat, a szépség, tisztaság, a kert és az élelembiztonság. Varrodánkban minden csapatnak készült egy-egy újrahasználható termék. A 9. évfolyam minden osztálya 5 fővel látogatta meg a rendezvényt és egy kvíz megoldásával bizonyították, hogy mit tanultak és hogy azt is, vannak jó ötleteik a témákban. Köszönjük a sok pozitív visszajelzést!
A programhoz kapcsolódó versenyt a 9.A osztály 5 fős csapata nyerte, a 2. a nagyon lelkes 1/9. G, a 3. a 9. D osztály csapata lett.